Wybory europejskie: niezwykła popularność spotu wyborczego Parlamentu Europejskiego


Już ponad 75 milionów odsłon miał film "Wybierz swoją przyszłość" będący częścią przedwyborczej kampanii informacyjnej Parlamentu Europejskiego. Premiera filmu miała miejsce w czwartek 25 kwietnia, w ciągu tygodnia 3-minutowy film odwołujący się do poczucia wspólnoty Europejczyków obejrzano ponad 75 milionów razy; są to bezprecedensowe liczby dla kampanii instytucjonalnej (dane zaktualizowane w czwartek 2 maja o 09:00).

Film opatrzony jest napisami we wszystkich 24 językach urzędowych UE, a także w innych językach używanych UE oraz w różnych wersjach narodowych tego samego języka (łącznie 32) oraz w pięciu głównych językach świata (arabskim, chińskim, rosyjskim, hindi i tureckim). Został on również wyprodukowany w 31 językach migowych oraz w międzynarodowym języku migowym, przy wsparciu Europejskiej Unii Niesłyszących (EUD).

Wyreżyserowany przez wielokrotnie nagradzanego Frédérica Planchona, opracowany i wyprodukowany przez wykonawcę Parlamentu, europejskich partnerów radiowych i ich podwykonawcę & Co./NoA, film dokumentuje intensywne, piękne i kruche chwile, kiedy dzieci przybywają na ten świat w całej Europie i ma nas skłonić do refleksji nad tym, dlaczego głosujemy. Wszystkie narodziny przedstawione w filmie są prawdziwym materiałem dokumentalnym. Jako jeden z głównych elementów kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego w 2019 roku, film ma na celu uświadomienie Europejczykom ich wspólnych wartości, emocji i odpowiedzialności.

Słowami dziewczynki prowadzącej narrację w filmie: "Każdy z nas może zostawić ślad, ale razem możemy coś zmienić".

Kampania Parlamentu Europejskiego obejmuje również platformę thistimevoting.eu, której celem jest zaangażowanie ludzi w wybory do Parlamentu Europejskiego. Dotychczas wpisało się na niej ponad 270 000 osób.

Wybory do Parlamentu Europejskiego odbędą się we wszystkich krajach UE między 23 a 26 maja.

Źródło: Komunikat prasowy Parlamentu Europejskiego z dnia 5 maja 2019 r.