Cross fitness — dla kogo?

Cross fitness — dla kogo?

Osoby chcące żyć aktywniej, ćwiczyć, schudnąć czy wymodelować sylwetkę mają do wyboru różne rodzaje ćwiczeń i treningów. Jednym z popularniejszych w ostatnim czasie jest cross fitness. Sprawdź, czy taki system trenowania będzie odpowiedni dla ciebie.

Na czym polega cross fitness?

Ten rodzaj treningu opiera się przede wszystkim na wykorzystywaniu różnych ćwiczeń, również  z rozmaitymi akcesoriami (jak sztangi, ciężary), a także wykonywaniu ich z dość dużą intensywnością i w szybkim tempie. Z tego powodu polecany jest szczególnie dla pewnych grup osób. Zdecydować powinni się na niego ci, którzy:

  • są sprawni fizycznie i nie mają żadnych ograniczeń będących przeciwwskazaniem do takiego dość intensywnego trenowania (jak np. ciąża, problemy kardiologiczne);
  • chcą poprawić ogólną wydolność organizmu — duże tempo i połączenie różnych ćwiczeń wyrabiają sprawność i kondycję, a także znacznie dotleniają organizm, dzięki czemu też można cieszyć się większą ilością energii;
  • pragną przyspieszyć metabolizm — zbyt wolne tempo procesów metabolicznych to częsty problem osób chcących pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej. Trening ten pozwala na istotne przyspieszenie metabolizmu, co więcej, utrzymuje się ono jeszcze długi czas. Jest to więc dobry wybór dla osób chcących spalać duże ilości kalorii i szybko zobaczyć efekty swych wysiłków;
  • nudzą się monotonnymi ćwiczeniami — cross fitness może opierać się na wykonywaniu przeróżnych ruchów i stosowaniu rozmaitych metod, dodatkowo każdy trening może wyglądać inaczej. Jest to też zatem świetny sposób na poprawę wyglądu i funkcjonowania wszystkich partii ciała;
  • chcą po treningu poczuć przypływ satysfakcji i endorfin — nie da się ukryć, że aby osiągnąć ten cel, trzeba się porządnie zmęczyć, co tak naprawdę, mimo wysiłku, jest bardzo przyjemne.

Jak ćwiczyć?

W sieci można znaleźć wiele porad i pomysłów na treningi. Najlepiej jednak jest zawsze ćwiczyć pod okiem trenera, choćby po to, by nie forsować się zbyt mocno na początku, potem zaś, w miarę zdobywania coraz lepszej kondycji, stawiaj sobie kolejne wyzwania.