Cross fitness — dlaczego warto?

Cross fitness — dlaczego warto?

Mnogość rodzajów treningów powoduje, że ćwiczyć może każdy, nawet osoby mające różnego rodzaju ograniczenia ruchowe, w dodatku w odpowiedni i przyjemny dla siebie sposób. Kiedy zaś nic nie dolega, można pozwolić sobie na naprawdę intensywny trening. Czy cross fitness jest dobrym wyborem? Sprawdź!

Szybkie i świetne efekty

Wykonywanie ćwiczeń statycznych jak pilates, także może dać bardzo dobre efekty, między innymi poprawić napięcie mięśni i wymodelować figurę. Cross fitness jest zaś dla tych osób, które nie boją się zmęczyć, gdyż zakłada wykonywanie zróżnicowanych ćwiczeń w dość szybkim tempie. Daje to liczne, ważne korzyści, nie tylko jeśli chodzi o stosunkowo szybkie uzyskiwanie efektów w zakresie tracenia tkanki tłuszczowej i zamiany jej w mięśnie. Szybkie tempo sprawia, że podnosi się poziom metabolizmu i utrzymuje się długi czas. To oznacza, że spalanie kalorii jest zintensyfikowane jeszcze długo po treningu. Poza tym intensywny wysiłek sprawia, że zwiększa się ogólna wydolność organizmu oraz jego sprawność. Podskoki, ćwiczenia siłowe, podnoszenie ciężarów i inne elementy składające się na trening cross fitness rozwijają też wszelkie partie mięśni i oddziałują na wszystkie partie ciała. Po zakończeniu ćwiczeń można spodziewać się przyjemnego uczucia zmęczenia, poczucia satysfakcji oraz pewnego wyrzutu endorfin.

Najlepiej — pod okiem dobrego trenera

O skuteczności takich treningów decyduje odpowiednie dobranie ćwiczeń, zarówno do możliwości trenującego, jak i oczekiwanych przez niego efektów. Trzeba je też komponować rozsądnie, by między innymi oddziaływały na wszystkie partie mięśni i wzmacniały ogólną sprawność. Wymaga to sporej wiedzy i doświadczenia. Samodzielne opracowywanie treningów czy korzystanie z filmików bądź porad w sieci może być mało efektywne. Najlepiej będzie zapisać się na trening w dobrym klubie fitness i ćwiczyć z pomocą trenera.

Cross fitness —  dobry sposób na aktywność

Im więcej mięśni pobudza się podczas treningu, tym lepiej. Jest to jeden z wielu powodów, dla których warto wybrać tę formę aktywności.