Wybór agencji UX – na co zwracać uwagę?

agencja UX

Właściciele firm, sklepów internetowych czy portali informacyjnych, a także twórcy aplikacji wiedzą, jak ważne jest zagwarantowanie użytkownikom pozytywnych doświadczeń w czasie korzystania ze stron albo interfejsów. Jeśli chcesz stworzyć nowe miejsce w sieci czy przeprojektować już istniejące, najlepiej skorzystać z pomocy specjalistów. Dobra agencja UX zrealizuje przejrzystą stronę o dobrej architekturze, która będzie zawierać wartościowe treści i zachęci internautów do interakcji. Na co zwrócić uwagę, wybierając wykonawcę? Przeczytaj artykuł, aby się tego dowiedzieć!

Ważne aspekty podczas wyboru agencji UX

Działania z zakres User Experience odgrywają coraz istotniejszą rolę w marketingu internetowym, np. w branży e-commerce. Oto ważne czynniki, na które warto zwrócić uwagę podczas wyboru firmy, która zajmie się stworzeniem lub udoskonaleniem witryny.

1. Pomysł na Twoją stronę i przeprowadzenie badań

Wysokiej klasy specjaliści przeanalizują potrzeby Twoich użytkowników i zaproponują rozwiązania, które będą dopasowane do charakteru usług czy sprzedawanych produktów. Odpowiednia strategia wynika z przeprowadzanych badań: pogłębionych wywiadów, testów użyteczności oraz analizy danych jakościowych.

2. W zespole jest front-end developer.

Rzecz jasna każdy projekt jest realizowany przez UX i UI Designera, ale powinien być też zaopiniowany przez doświadczonego front-end developera. Może się okazać, że bardzo dobry interfejs wymaga długiego kodowania, więc opłacenie programistów stanie się naprawdę kosztowne. Na pewno nie chcesz przekraczać budżetu, dlatego weź to pod uwagę.

3. Znajomość zasad SEO i WCAG

Oprócz wyglądu i użyteczności znaczenie ma też SEO oraz dostępność. Bardzo ważne, aby agencja uwzględniała wymogi wyszukiwarki Google, czyli stawiała na czytelną strukturę i mapę serwisu. Warto pamiętać o standardzie WCAG, wprowadzającym normy, dzięki którym strona jest czytelna dla niedowidzących czy niedosłyszących.

4. Nienaganny UX writing

Opłaca się wybierać firmy, które zapewniają usługi osób znających się na UX writingu. Tego typu specjaliści dzięki wiedzy stworzą teksty zachęcające do interakcji i pozostania na portalu. W rezultacie obniży się współczynnik odrzuceń, a koszt supportu będzie mniejszy.

Wybierz profesjonalną agencję UX

Trudno wyobrazić sobie poważny, nowoczesny projekt bez udziału fachowców od User Experience. Dobra agencja UX podchodzi do klientów kompleksowo, proponując optymalne rozwiązania. Warto pamiętać, aby ocenić portfolio, spytać o czas realizacji zlecenia i wymienione wyżej kwestie. Dzięki temu z pewnością uda się wybrać idealnych partnerów do współpracy.